WP Ważny temat Partner wydania
WP Ważny temat Partner wydania ALCALIA

Letni detoks. 5 zmian w codzienności, dzięki którym poczujesz się lepiej

Partner wydania ALCALIA
W codziennym pędzie często zapominamy o swoich potrzebach. Warto zatrzymać się w biegu, zadbać o zdrowie i dobre samopoczucie. Nikt nie zatroszczy się o nas tak dobrze, jak my sami. Co więcej, filozofia self-care wcale nie wymaga wielkich wysiłków. Wystarczy kilka prostych zmian w trybie życia, żeby odzyskać radość, energię i dobre samopoczucie. Przeczytaj nasz poradnik i wykorzystaj zawarte w nim wskazówki – gwarantujemy, że poczujesz się lepiej.

Ciągły brak czasu, zbyt mała ilość snu, jedzenie w pośpiechu i niewystarczająca ilość wody – to wszystko może bardzo negatywnie odbić się na naszym zdrowiu i równowadze psychicznej. Obecna rzeczywistość sprawia, że często brakuje nam przestrzeni, żeby zadbać o siebie. Najwyższa pora to zmienić! Podpowiadamy, jak to zrobić.

Postaw na świadome odżywianie

Zdrowie i szczęście zaczyna się na talerzu. To od codziennych wyborów żywieniowych w dużej mierze zależy nasza kondycja fizyczna i emocjonalna. Odżywiając się zdrowo, dostarczamy organizmowi cennych składników, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. To nie tylko energia do życia, ale także paliwo dla mózgu. Istnieje wiele pokarmów, które znacząco wpływają na koncentrację, polepszają pamięć i sprawiają, że mamy lepsze nastawienie do życia. Do grupy tzw. "happy foods" zaliczamy m.in. tłuste ryby morskie, orzechy, rośliny strączkowe, grzyby, komosę ryżową, banany i gorzką czekoladę. Włącz te produkty do codziennej diety, a zaczniesz patrzeć na świat w pogodniejszych barwach.

Pij wodę

Odpowiednie nawodnienie organizmu to niezbędny element zdrowej diety. Nasz organizm aż w 70 proc. składa się z wody, dlatego tak ważne jest, żeby utrzymać jej odpowiedni poziom każdego dnia. Woda uczestniczy we wszystkich niezbędnych procesach wewnętrznych, wspiera prawidłową pracę organów, a także zapewnia sprawność mięśni i mózgu. Nie bez znaczenia jest też rodzaj i jakość wody, jaką pijemy. Jak wynika z badania SW Research dla marki Alcalia, już dla 74 proc. Polaków woda powinna mieć dodatkowe właściwości. Właśnie taką wodą jest Alcalia, woda alkaliczna o najwyższym pH 9,36 na rynku. Jej regularne picie wspomaga odpowiednią równowagę kwasowo-zasadową, dostarcza organizmowi cennych minerałów, poprawia samopoczucie i dodaje energii. Warto mieć butelkę wody alkaicznej zawsze przy sobie. Alcalia dostępna jest w butelkach o pojemności 0,5l i 1,5l, dzięki czemu sprawdzi się zarówno w domu, jak i poza nim. Nie bez powodu Alcalia zyskała miano SUPERWODY. Badania potwierdzają, że woda alkaliczna wpływa na poprawę zdrowia i dobre samopoczucie. Pij ją regularnie, a na pewno poczujesz jej dobroczynny wpływ.

Naucz się oddychać

Oddychanie to na pozór oczywista czynność, którą wykonujemy bez zastanowienia. Problem w tym, że nie zawsze oddychamy prawidłowo, przez co nasz organizm otrzymuje zbyt mało tlenu. Skutkiem złego oddychania może być zmęczenie, apatie, zawroty głowy i osłabienie organizmu. Żeby uzupełnić poziom tlenu, warto każdego dnia robić proste ćwiczenia oddechowe, które pozwolą się wyciszyć, uspokoić i nabrać energii oraz zapewnią ci emocjonalną równowagę. Co więcej, szybki trening oddechowy możesz wykonać wszędzie, o każdej porze. Wystarczy kilka głębokich, spokojnych wdechów i wydechów, żeby poczuć się znacznie lepiej. Możesz korzystać z podcastów z lektorem, który wyznacza tempo i ilość oddechów. Gwarantujemy, że codzienna sesja oddechowa pozytywnie wpłynie na twoje ciało i umysł.

Znajdź przestrzeń na ruch i odpoczynek

Niedobór snu, brak czasu na relaks, mała ilość sportu – każdy z tych czynników sprawia, że czujemy się gorzej, mamy zbyt mało energii, czujemy się przygnębieni. Odpowiedni balans pomiędzy ruchem i odpoczynkiem jest potrzebny tak samo jak tlen, woda i pożywienie. Prowadząc siedzący tryb życia, nie wysypiając się i nie pozwalając swojemu ciału na choćby krótki odpoczynek, narażamy się na osłabienie i gorszy nastrój. W trakcie nocnego odpoczynku organizm się regeneruje. Pozbawiając go odpowiedniej ilości snu, zmuszamy nasze ciało do nieustannej pracy, co może skutkować przemęczeniem i wypaleniem. Kładź się do łóżka o stałych porach, skończ z nawykiem pracy do późna, zamiast przeglądać media społecznościowe, idź pobiegać – twój organizm ci za to podziękuje.

Pokochaj siebie

Trudno szukać szczęścia na zewnątrz, jeżeli nie mamy go w sobie. Zamiast walczyć z kompleksami i nieustannie dążyć do nierealnych ideałów, warto spojrzeć na siebie łaskawym okiem i dostrzec swoje mocne strony. Masz tyle zalet, które wyróżniają cię na tle innych osób. Nie ma ludzi doskonałych, ale to właśnie różnice i drobne mankamenty czynią nas wyjątkowymi. Napisz na kartce, co w sobie lubisz, a następnie zrób listę rzeczy, które trudno ci w sobie zaakceptować. Przyjrzyj jej się dokładnie. Czy cechy, które widnieją na papierze, naprawdę są problemem? Zamiast z nimi walczyć, uczyń z nich atuty. Akceptacja siebie, a także szacunek i troska o swoje ciało to nieodłączne warunki dobrego, satysfakcjonującego życia. Postaraj się pokochać siebie, a wszystkie zmartwienia i problemy wydadzą ci się łatwe do pokonania.